Lezárultak a terepi munkák az Ó-Drávánál
08. 02. 2019
A műtárgy látható elemei dróthálóba rakott terméskövekből (gabion) állnak, az elzáró szerkezethez vezető járófelületet az időnek és a víznek is ellenálló akácból és tölgyből alakították ki. Az építést végző vállalkozó első lépésben befejezte a fenékküszöb építését, majd megtörtént a jobb parti, Horvátország felőli építési terület rendezése és a gáttest végleges kialakítása. A Fekete-árok jobb (horvátországi) partján befejeződött annak az alacsony töltésnek az építése, amely megakadályozza, hogy a magasabb vízállások esetén a vízfolyás meg tudja kerülni a műtárgyat. Ezután megtörténhetett az ideiglenes mederelzárás megbontása, így a víz már részben a kész műtárgyon keresztül folyt a Dráva irányában. Közben alvízi irányból megindult a halátjáró megépítése is, először kiásták ennek medrét, majd kőszórással stabilizálták. Miután a halátjáró medre elkészült, a teljes vízhozam a küszöbön és a halátjárón keresztül folyik le, így elkezdődhetett a munkaterület víztelenítését szolgáló ideiglenes csatorna lezárása. Végső munkafázisként a bal parti, a fenékküszöbhöz vezető út szintjét hangolták össze a fenékküszöb magasságával, illetve a felvonulási területről szállították el a megmaradt követ és építőanyagot. A terveknek megfelelően három vízmércét építettek a fenékküszöb környezetében, amelyekkel a küszöbön átbukó illetve a halátjárón átfolyó víz szintje figyelemmel kísérhető.